Event Based Intelligence – EBI

هوشمندي تجاري معمول (يا همان business intelligence (BI) ) از آناليز اطلاعات قبلي و وضعيتهاي گذشته ؛ ممکن است راه حلهايي براي آينده پيشنهاد بکند. در اين حالت عمليات جاري اصلاح نميشود بلکه جريان کارها به همان روال قبل ادامه پيدا مي کند و با استفاده از  BI  تصميماتي براي آينده اخذ ميشود و جريان کار براي بعد از اين مورد اصلاح ميشود. بعبارت ديگر ابزاري براي جلوگيري از شکست و مشکل ايجاد شده براي مورد در حال اجرا وجود ندارد . اتفاق مي افتد و عمل با همان وضعيت انجام ميشود بعد مي آيند و آناليز ميکنند و مشکل را ميبينند و تصميم ميگيرند بعد از اين به روش ديگري عمل کنند تا اين شرايط نه چندان مطلوب پيش نيايد بعبارتي از  تکرار مشکلات و کاستيها و تکرار روشهايي که نتايج نامطلوب خواهد داشت ؛ جلوگيري ميشود

برخي مواقع زمان پاسخگويي و اصلاح فرآيندها و جريان کارها بسيار حياتي و تاثير گذارند و لازم است فرآيند درحال اجرا اصلاح گردد تا هزينه هاي گزافي به سازمان تحميل نگردد براي اجراي اين امر ؛  بهتر است که  ابزاري وجود داشته باشد که به کارکنان کمک نمايد همان لحظه وضعيت جاري را ببينند و آناليز نمايند و در همان لحظه نسبت به اصلاح فرآيند اقدام نمايند  . براي اين مورد سناريوي ديگري بنام   (EBI ) event based intelligence مطرح ميگردد ؛ نامهاي ديگري نيز براي اين سناريو اطلاق ميگردد ( مانند ( Business Activity Monitoring (BAM ؛ Complex Event Processing (CEP) )

 

در اين نوع سناريو از معماريهاي متمرکز بر داده بايستي به معماري متمرکز بر رويداد ؛ گرايش پيدا کرد .

اولين نياز اين سناريو داشتن امکان گرداوري رويدادها از منابع متفاوت مي باشد . بايستي از منابع مختلفي مثل  API  ها و وب سرويسها و log هاي سيستم و بانک اطلاعاتي و  … وقايع گرداوري شده و پردازش شوند. سيستم بايستي قادر به شناسايي  رويدادها در نقاط مختلف فرآيند باشد که اين رويدادها ممکن است بصورت خطي نيز نباشند

همچنين EBI   نياز به قابليت مدل نمودن ويژگيها ؛ محدوديتها و وابستگيهاي رويدادها  خواهد داشت. برخي مواقع ممکن است ساختار وقايع ناشناخته باشد که در اين حالت ناچار به استفاده از ابزار ديگري مانند داده کاوي براي استنباط  ويژگي و وابستگي رويدادها استفاده گردد

ماشين پردازش رويدادها مجموعه اي از رويدادها را  از  جريان فرايندها بررسي کرده و با توجه به محدوديتها و با مشخص کردن رويدادي که نبايستي اتفاق بيافتد ؛ در نهايت رويداد مناسبي که بايستي انجام شود مشخص شده و به کاربر پيشنهاد ميگردد

در سطح مراوده با کاربر از داشبوردهاي خاصي  متناسب با هر کاربر براي  مشاهده رويدادها و فرايندها و فعاليتها استفاده ميگردد .  داشبورها براي کاربر  امکان  مشاهده لايه هاي پاييني رويدادها را فراهم مينمايند . امکان جستجوها و پرسشها کاربر را قادر به گردآوري و ضميمه نمودن متون ديگري از بانک اطلاعاتي و مدارک و نامه هاي الکترونيکي و … مينمايد.

(برگرفته از وبلاگهاي  SAP(

 

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: