Integrating BI and Text Analysis

بحثهاي فراواني در مورد تاثير و فشار رسانه هاي دسته جمعي بر روي فعاليتهاي تجاري وجود دارد. يکي از مواردي که سازمانها براي بهبود کارايي تجاري خود از رسانه هاي دسته جمعي ميتوانند استفاده کنند ؛ ميتواند عبارت از » درک و فهم بهتر صداي مشتريان خود» باشد.

آناليز متون که از منابعي مانند اتاقهاي گفتگوي Online ؛ وبلاگها ؛ بايگانيهاي مراکز تلفن ؛ سيستمهاي  CRM  ؛ آرشيو نامه هاي الکترونيکي ؛ بازديدها و… حاصل ميشود ؛ امکان دسترسي ؛ آناليز و کمي نمودن داده هاي ساخت نيافته را فراهم خواهد نمود . اين داده ها ي ساخت نيافته ممکن است در مورد  «خود سازمان ؛ محصول و يا خدماتي که سازمان ارائه مي نمايد» باشد.

بعد از آناليز متون اشاره شده ؛ امکان نمايش و تحليل داده ها با استفاده از ابزارهاي معمول BI  بمنظور بهبود کارايي سازمان وجود خواهد داشت. برخي نمونه ها شامل :

–         بهبود وفاداري ؛ ابقا و رشد مشتريان . بوسيله درک بهتر و عکس العمل به بازخوردهاي دريافتي از آنان در مورد محصول و خدمات  غ که کمک به افزايش سود خواهد نمود

–         بهبود کيفيت محصول و خدمات . بوسيله  تعيين پي آمدها و تمايلاتي که شناخته شده و قابل فهم نيستند. که اين امر به دليل اطلاعات نهفته درون متون مي باشد. اين موارد کمک خواهد نمود تا هزينه ها کاهش يابد

شکلهاي زير نمونه اي از شکلهاي داشبورد «صداي مشتريان» مي باشد که از آناليزور متون  SAP  استفاده مينمايد . اينها از متون با فرمت آزاد برگرفته از رضايتمندي مشتريان اخذ شده است

 

 طور سنتي تنها راه استفاده از توضيحات ساخت نيافته مشتريان   عبارت از صرف زمان زياد و بررسي و مرور و علامتگذاري آن مي باشد. با آناليز متون ؛ فرآيند کلاسه بندي هر مورد بصورت اتوماتيک انجام ميگردد.

بعنوان مثال نمودار دايره اي مشخص ميکند که چه مقدار از پاسخها مثبت ؛ منفي و يا بيطرف بوده  است

 

  صفحه مربوط به رقبا نيز توضيحاتي در مورد علاقه و يا عدم علاقه از طريق منابع اينترنتي مانند اتاقهاي گفتگو و يا وب لاگهاست.

 

 صفحه مربوط به نواحي ؛ بيانگر مشکلات مربوط به محصولات و خدمات مربوط به يک ناحيه جغرافيايي است.

اين نوع از اطلاعات ميتواند به مشخص نمودن تمايلات و علاقه مندي افراد يک ناحيه جغرافيايي کمک نمايد.بدين طريق امکان ارائه خدمات بازاربهتر را فراهم خواهد نمود.

پتانسيل بالقوه اي که در رابطه با آناليز متون و استفاده آن در  BI  وجود دارد سازمانها را قادر خواهد نمود تا درک عميقتر و بهتري از مشتري خود داشته باشند و بدين وسيله قادر خواهند بود تصميمات خوبي گرفته و برنامه هاي استراتژيک  خود را بهبود دهند.

 

منبع : وبلاگهاي  SAP  :  http://www.sdn.sap.com

Advertisements

One Response to Integrating BI and Text Analysis

  1. Chelsi says:

    If I commnuicated I could thank you enough for this, I’d be lying.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: