دهه محرم و عاشوراي 88

  • عزيزي که در بيمارستان است و در انتظار لطف خداوند
  • رحلت آيت ا… العظمي منتظري ؛ آزاد مردي که  با عزت زندگي  کرد و بسيار عزيز و محترم و عاقبت بخير رحلت نمود
  • اخطارها و تهديدات احمدي مقدم ؛ فرمانده نيروي انتظامي براي برخورد شديد تر . قبل از 16 آذر دو سه بار محسني اژه اي تهديد کرد ؛ براي محرم احمدي مقدم تهديد کرد
  • رانندگي يزيدوار ماشين پژو 405 که بر روی شیشه اش درشت نوشته بود یا حسین ؛ با سرعتی وحشیانه وحیوان گونه که بحال پیرو جوان رحم نمیکرد
  • روز اول محرم ماشين پليس سعي در امر و نهي به معروف داشت(از گير دادن به دخترهاي بد حجاب تا سيگار کشيدن جوانان در خيابان!) که با پوزخند مردم و شايد برخي نگاهها مواجه بود. روزهاي ديگر اثري از آنها نبود. 
  • صف خيرات دهه محرم که ماشينهاي پارک شده و دوبله اکثرا ماشينهاي متوسط به بالا بود و پرايد داخل اين صف خيلي کم بود. هر سال شايد در اصفهان حدود 5000 نفر(برآورد احساسي و نه آماري ) غذا خيرات ميکنند ؛ آيا نميشد اين هزينه را براي سرمايه گذاري براي ايجاد کار براي بيکاران نمود؟ تصور اينکه فقط در اصفهان ؛ هر سال  5000 نفر فقط در روز عاشورا ؛  داراي يک کار دائمي بشوند؟!  
  • دو نفر از آشنايان ما را دعوت کرد که فلاني روز تاسوعا غذا خيرات  ميکنيم تشريف بياوريد. نميدانم اين خيرات هست يا ميهماني؟
  • روز 5 شنبه  در يک مدرسه ابتدایی و يک مدرسه راهنمايي در ساعات درسي؛ نوحه خوان مشغول نوحه خواندن بود
  • گذرمان يک روز به يکي از کارخانجات بزرگ اصفهان افتاد . برخي پرسنل صبحها به مسجد مي رفتند و ساعتي نوحه خواني بود ظهر هم از ساعت 11.5 سخنراني و نماز  . و کار و انجام وظيفه؟!
  • تکنولو ژي هم استفاده شده بود در يکي از مجالس زنانه تلويزيون بزرگي دسته هاي سينه زني را از مجلس آقايان براي خانمها پخش ميکرد
  • تابلوها و پلاکاردهاي رنگ و بارنگ  ؛ در سال اصلاح الگوي مصرف  هم در شهر فراوان بود.
  • همينطور مصرف فوق العاده زياد ظروف پلاستيکي يکبار مصرف. بدون توجه به اثرات اينها به سلامتي انسان و آثار زيانبارش به محيط زيست
  • شب عاشورا هم بعضي پيتزا و فلافل و پم پم  و اسنک فروشيها باز بودند و نسبتا پر مشتري
  • برخي مجالس و دسته ها هم از اسب و لباس هاي سبز و سرخ عربي  استفاده کرده بودند .( کلاس بالا و شيک و تميز )
  • و نهايتا روز عاشورا که ميدان امام هيئتهاي عزاداري منظم و نوحه خوان از مقابل جايگاه عبور ميکردند. يک استثنا بود براي هيئت رزمندگان سپاه و بسيج که اولا بجاي سينه زني منظم بسيجي وار حرکت کرده و در مقابل جايگاه نشستند و بعد شعار سياسي و صحبت از فتنه و اينکه ابوالفضل علمدار خامنه اي نگهدار
  • و عصر عاشورا  شعارهايي و بوق ماشينها و نيروي انتظامي و موتورسواران در خيابان هاي اصفهان  و شب از تلويزيون ايران شعار «مرک بر اصل ولايت فقيه» و آتش و …
One Response to دهه محرم و عاشوراي 88

  1. ز.ر says:

    دختري هستم 19ساله كه حدود10ماه است كه ازدواج كردم شوهرم از من يك سال بزرگتر است ازدواج من خيلي سريع پس از درخواست شوهرم اتفاق افتاد به علت نسبت فاميلي كه داشتيم خانواده ام خيلي راحت با ازدواج ما موافقت كردند ولي الان من با اينكه شوهرم را دوست دارم ولي از اين ازدواج به شدت پشيمان شدم به طوري كه حتي خجالت ميكشم با او بيرون از خانه بروم همه از دوست و اشنا گرفته تا فاميل و خانواده ميگويند كه ما به هم نمياييم در واقع ميگويند كه او به من نميايد و من از اين موضوع خيلي رنج ميبرم و وقتي اين چيز ها را ميشنوم از شوهرم بدم ميايد و نميتوانم درخواست ها و نياز هاي او را بر طرف كنم و دلم ميخواهد از او جدا شوم و با يكي مثل خودم ازدواج كنم من به هيچ وجه تحمل نگاهاي ديگران را وقتي كه ما با هم هستيم ندارم من بيشتر از اين موضوع واهمه دارم كه ديگر نتوانم طاقت بياورم و به راههاي خلاف كشيده شوم خواهش ميكنم كه به من كمك كنيد

پاسخی بگذارید

