Introduction to Oracle Customer Intelligence

درک و تصور سازمان از مشتريهايش از بسياري جهات بسيار مهم و حياتي است. اين درک و تصور باعث خواهد شد تا قدرت و توان جهت ايجاد مدل بهينه اي از:

  • پيش بيني ها
  • فرصتهاي فروش بهتر
  • برنامه هايي براي ادامه همکاري با مشتريان
  • برنامه هاي مناسب براي سرويس دهي بيشتر
  • جلب اطمينان مشتري

 ايجاد گردد. با ايجاد اين مدل بهينه بطور اجمال  افزايش سطح شناخت و درک مشتري فراهم خواهد گرديد.

بطور اجمال ميتوان گفت که Oracle Customer Intelligence(OCI) يک نمايشگر اطلاعات مشتريان است که امکان دسترسي و مشاهده اطلاعات مشتريان را در پهنه سازمان فراهم مينمايد.OCI ابزار مشاهده اطلاعات را به نحوي فراهم مي آورد که امکان جستجو و مشاهده جزئيات اطلاعات مشتريان را در پهنه سازمان داشته باشيد. با اين ابزار شما مي توانيد جستجوهايي براي يک مشتري خاص و يا گروهي از مشتريان را داشته باشيد

OCI همچنين يک ابزار تحليلي است که بوسيله اندازه گيري سود دهي؛  در آمد ؛ ابقا ؛ رضايت ؛ چرخه حيات ؛ وفاداري و صداقت ؛  امکان مديريت مشتريان را فراهم مي نمايد.در کنار اين امکان اندازه گيري ابزاري نيز جهت تحليل اثر اين پارامترها بر بقا و افزايش سود آوري نيز فراهم خواهد بود

با فراهم آوردن يک محيط نمايشي و گرافيکي از نتايج تحليلهاي عايدي ؛ سودآوري ؛ بقاي مشتري ؛ رضايت مشتري ؛ بوسيله اين محصول  چرخه همکاري مشتري و ادامه و بهبود اين همکاري را فراهم مي نمايد.

اين  اطلاعات گرافيکي ميتواند بصورت کلي و در سطح بالا مشاهده شده و يا با تمرکز بر يک مورد خاص مانندگروهي از مشتريان در يک دوره زماني خاص و يا بر روي يک مشتري خاص مشاهده گردد

اين اطلاعات تحليلي ميتواند در جهت برنامه ريزيهاي استراتژيکي بقاي مشتري ؛ فروش موفق و کارا سازمان را ياري دهد.

 

مفاهيم و رويه هاي  Oracle Customer Intelligence :

 

يک عامل کليدي پيشرفت براي سازمانها جهت  فعاليتها و عمليات در محيط رقابتي امروزي ؛ داشتن استراتژي جامع و مشتري مدار خواهد بود

براي نگهداري رشد و ماندگاري سازمانها لازم است از استراتژيهاي زير استفاده گردد:

–         رشد مشتريان و تقاضاها

–         نگهداشتن مشتري

–         فعاليت در جهت ادامه کار با مشتريان و پرداخت بيشتر آنان . بايستي از وفاداري و رضايت  مشتريان فعلي از محصولات و خدمات ارائه شده ؛مطمئن شد

 

بمنظور افزايش در آمد و حداکثر نمودن سود لازم است به سئوالات زير پاسخ داده شود:

–         چه تعداد مشتري در گذشته بدست آورده ايم؟

–         اين مشتريان از کجا هستند(گروه مشتريان ؛ ناحيه ؛ بخش بازار و…)

–         خريدار چه چيزي هستند؟

–         چه موقع خريد ميکنند و اين امر اغلب کي اتفاق مي افتد؟

–         چه ميزان  خريد مي کنند؟

–         چه ميزان  سود مند هستند؟

–         هنوز آيا آنان از ما مي خرند؟ اگر بله ؛ چرا؟ و اگر نه ؛ چرا نه؟

–         مشتريان ما ؛ چه ميزان از محصول و يا خدمات ما راضي و خشنود هستند؟

–         اگر صد در صد راضي نيستند چه چيزي اشتباه است؟

–         با ملاحظه و بررسي کلي مشتريان  ؛ چه کسي بيشتر صرف مي کند ؟ و چه کسي کمتر ؟ و چه کسي مشکل دارد؟

–         با ملاحظه و بررسي کلي مشتريان  ؛ چه کسي بيشتر و چه کسي کمتر با ارزش است؟

–          آيا ما ارزش مشتري را ميدانيم؟ (نگرش به مشتري بعنوان دارايي با ارزش)

–         الگوهاي خريد ؛ عادات و گرايشهاي مشتريان ما چگونه است؟

–         چگونه ما ميتوانيم اين اطلاعات را بمنظور بدست آوردن مشتريان جديد و پيش بيني رفتار مشتريان ارتقا دهيم؟

–         آيا ما ميتوانيم تمامي تراکنشها و سوابق را در مورد يک مشتري بدست آوريم؟

 

کاربران Oracle Customer Intelligence :

 

اين نرم افزار براي گروههاي کاربري زير طراحي شده است :

مديران ارشد :مديران سازمان ميتوانند Performance  تمامي سازمان را مشاهده نموده و براي تصميم گيريهاي استراتژيک اطلاعات هريک از مشتريان را بازيابي نمايند

مديران مياني : مديران ميتوانند  نظارت بر Performance  واحد عملياتي مربوط به خود را داشته و با سنجش معيارهاي اندازه گيري متنوع نسبت به تعيين نواحي پيشرفت اقدام نمايند

تحليل گران تجاري : تحليل گران تجاري سازمان ميتوانند اسناد بهادار مشتريان را بررسي کرده تا رابطه علت و معلولي فرآيندها را پيدا کنند

 

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: