تعطيلات عيد ما – تعطيلات ايتاليايي ها

  • 1- کارمند 20 دقيقه اي (20 دقيقه کارمفيد در يک روز کاري) چي بود که حالا بوي عيد هم به دماغش خورده .
  • 2- چند سال پيش توفيق همکاري با يک گروه ايتاليايي را داشتيم. آنان حدود 10 ماه بود که در ايران بودند و دور از وطن و يک کار شبانه روزي مداوم. سال نو ميلادي رسيده بود و آنها قرار بود براي مرخصي به وطنشان و ديدار اهل و عيالشان بروند

درست تا ظهر روزي که پرواز داشتند  بطور جد مشغول کاربودند و ظهر براي جمع کردن وسايلشان به محل سکونتشان رفتند. يکي از آنها همچنان مانده بود و با جديت مشغول کار بود .به نظر مي رسيد که قصد رفتن ندارد تا ساعت 4 عصر همچنان گرم کار بود . در اين لحظه خيلي خونسرد بر خاست و پالتويش را بر داشت و دستي تکان داد و به همه  خداحافظ گفت و رفت. ما تازه آن موقع فهميديم که ايشان هم قرار بوده بروند.

تازه ميگويند  بين اروپايي ها ؛ مردم ايتاليا در کارشان جديت خيلي بالايي ندارند

 

  • 3- بخش فرهنگي محل کار ما که رسما از 2 هفته پيش تعطيلي خودش را به مناسبت پايان سال اعلام کرد

 

  • 4- اگر برخي از ملت ما از ظهر روز چهارشنبه چون فرداش تعطيل است و  آخر هفته ؛ کار را کنار ميگذارند ؛ پس طبيعي است که براي تعطيلات آخر سال از اول اسفند شوق تعطيلي داشته باشيم و بگو بخند و دورهم جمع شدن و نخودچي خوران عليه بعضي ها
3 Responses to تعطيلات عيد ما – تعطيلات ايتاليايي ها

  1. delzadeh says:

    هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باور کن. مگر برگزاری انتخابات در 24 اسفند جز برای این بود که از اول اسفند مملکت تعطیل شود؟
    مجلس از حدود 20 بهمن جلسات خود را تعطیل کرده. به هر دلیلی باشد. قانون بودجه مملکت که تا سال قبل تا 29 اسفند به این در و آن در کوبیده می‌شد، در کمتر از یک هفته امسال تصویب شد تا نمایندگان در امر قانونی تبلیغات انتخاباتی شرکت نمایند.

  2. delzadeh says:

    دوست من! سلام شما به یک بازی دعوت شده‌اید.سری به من بزنید. ممنون.

  3. Smile says:

    سلام. من دیدم ادرس بلاگت 33پله… یعنی عشق من!!! و ایتالیلیی هم اینگار بلدی بازهم عش من!!! ببینم بچه اصفهانی؟ من ایتالیایو تموم کردم و خصوصی ام درس میدم.. ام خودم حس میکنم ضعیفم… اگه همشهری هستی ایمیلی چیزی بزن که کمک بگیرم ازت.. تو مکالمه ضعف دارم… مرسی.

پاسخی بگذارید

