سمينارها در ايران

 اول :  هر يک از ما برخي سوژه هاي عکاسان ماهر و شکارچي لحظه ها را از سمينارها ديده ايم . اين سوژه ها عموما صحنه هايي مثل خميازه و يا چرت و در برخي مواقع خواب عميق مدعوين را نمايش مي دهد. در برخي موارد نيز شاهد نخوت و بي حالي هيئت داوران و يا دبيران سمينار هستيم

بي مناسبت نيست که سمينار را در ايران عده اي چنين تعريف کرده اند : سمينار سالني است شيک و آراسته و گل آرايي شده که عده اي با کت و شلوار و لباسهاي اطو زده در آن  نشسته مي خوابند

دوم :  دوستي دارم که مي گويد من به اين نور ملايم پروژکتورها و صفحه نمايش هاي ديواري در سمينارها  حساسيت دارم . براي من حکم لالايي دارد تا روشن مي شود من خواب مي روم

سوم : برخي ها به موضوع سمينار اهميتي نمي دهند بلکه دو مورد از سمينار براي آنان اهميت دارد ترجيحا سعي ميکنند سمينارهايي با اين شرط را انتخاب و در آن شرکت کنند :

  • – محل سمينار ؛ که ترجيحا اگر خارج از ايران بوده و يا در شهرهاي خوش آب و هوا باشد آن سمينار را بسيار مفيد و لازم مي دانند
  • – مورد بعدي پذيرايي سمينارها و دست آوردهاي آن (از قبيل هدايا و يا و کيف و …) است

چهارم :  برخي سازمانها نيز شرکت در سمينار را بعنوان تشويق پرسنل ميدانند و با ارتباط يا بي ارتباط به تخصص افراد ؛پرسنل را به آن سمينار اعزام مي کنند

پنجم : در برخي سازمانها افرادي وجود دارند که تخصصشان شرکت در سمينارهاست . عموما سميناري نيست  از زير دست اينان رد شود. در اکثر سمينارها نيز اين افراد افاضه فيضي ميکنند

ششم : از حق نبايد گذشت که برخيها نيز به نيت ياد گيري و آشنايي با علما و دانشمندان در اين سمينارها شرکت مي کنند

2 Responses to سمينارها در ايران

  1. کمال says:

    من در عمرم تا حالا در یک سمینار شرکت کردم که اونم آنچنان بخور بخوری بود که حظ وافر بردیم. انواع و اقسام کباب را در 2 روز میل کردیم به علاوه ی انواع دسر و سالاد و پیش غذا و پس غذا
    جات خالی

  2. delzadeh says:

    lمگرنشنیده اید که عده زیادی معتقدند که سمینارنیست، سمینهاراست؟!

پاسخی بگذارید

