ارزش آفريني در اقتصاد شبکه اي

 گردآورنده دان تپ اسکات        مترجم حسين حسينيان        

 اين کتاب مجموعه اي از مقالات مختلف با عناوين متفاوتي است  که توسط نويسندگان مختلفي  نوشته شده است . متاسفانه در تر جمه و يا در نگارش اصل کتاب و يا متون اصلي موجود در نوشته هاي خود نويسندگان مواردي هست که موجب شده است از جذابيت برخي مقالات کاسته شود. هر حال اين کتاب نيز مطالب خوبي براي يادگيري و تامل دارد

متن اين نوشته با فرمت pdf  و حجم 92 KB  اينجا قرار دارد

 

مختصري از نوشتجات اين کتاب :

وقتي که دانش مبناي خلق ارزش باشد کارکردن و ياد گرفتن مفهومي يکسان خواهند داشت

هر چه محصولات مبتني بر دانش بيشتر مورد استفاده قرار گيرند ، هوشمند تر ميشوند:

هتلهاي زنجيره اي ريتس کارلتون سيستمي دارد که اگر مشتري 6 بالش ضد حساسيت سفارش دهد نوبت بعد در اقامتش در هر يک از هتلهاي زنجيره اي  اين شرکت در هر شهري  انها را در اتاق خواهد يافت . يا الگوهاي خريد و پرداخت را ياد گرفته و خريدهاي غير معمول را از طريق تلفن مثلا تائيد ميگيرند

 هرچه شما از محصولات مبتني بر دانش بيشتر استفاده کنيد  ، هوشمند تر ميشوند:

سيستم نگهداري کامپيوتري جنرال متوترز بنام کمز(computer Aided Maintenance System)  که بعنوان راهنما براي تعميرکاران مبتدي است در تشخيص و عيب يابي تعمير خودروها طراحي شده است .سيستم همواره در حال بازنگري است زيرا همواره در حال يادگيري فناوريها از بهترين مکانيکهاست.

 محصولات و خدمات مبتني بر دانش خود را با تغييرات وفق مي دهند:

پنجره هوشمندي  که بر اساس دما اجازه عبورگرماي بيشتر را ميدهديا لاستيکهاي خودرو هوشمندي که حاوي تراشه اي است که داده هاي مربوط به فشار باد را جمع آوري کرده و تجزيه تحليل نموده و نهايتا پيغام مي دهد که باد لاستيکها کم است و در اولين  پنچر گيري توقف کنيد. که بخش اول ، پيام اطلاعاتي عرضه مي کند و بخش دوم ، يعني جزء دانش به شما مي گويد چکار کنيدو انجام دهيد

 کسب و کارهاي مبتني بر دانش ميتوانند محصولات خود را سفارشي سازند:

مثلا ممکن است شما زنگ تلفن مختص بخود داشته باشيد  مخاطب تلفني شما را از روي زنگ تلفن تشخيص مي دهد. همچنين شماره تلفنهايي که بيشتر تماس داشته ايد را نه فقط از روي شماره بلکه اسم نيز خواهد شناخت. به سيستم مي گوئيد با آژانس مسافرتي تماس بگير سيستم متوجه منظور شما خواهد شد. 

 محصولات و خدمات مبتني بر دانش عمر کوتاهي دارند 

کسب و کارهاي مبتني بر دانش ، امکان اقدام بلا درنگ را براي مشتريان ميسر مي سازند :

مثل اطلاعات ترافيکي بزرگراهها که بر روي صفحه داشبورد نمايش مي يابد.

يا وقتي تعمير کار آسانسور اوتيس براي تعمير آسانسور وارد ساختمان ميشود مدير اسانسور اظهار ميدارد همه چيز درست است ولي تعمير کار که پيامي را دريافت کرده  جواب ميدهد من اينجا هستم چون  الان دارد اتفاق مي افتد و من بايد از آن جلو گيري کنم

Advertisements

One Response to ارزش آفريني در اقتصاد شبکه اي

  1. شبستان says:

    یک وبلاگ خوب برای کتاب هم تو وردپرس آمده: tabook.wordpress.com
    جالبه. یک سری بزنین.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: