توهم Collaborative Planning و ایران خودرو

 دو انگیزه طرح این بحث :

انگیزه اول :چند روز پیش  یک نفر به رادیو جوان زنگ زد و گفت «آقا چرا از مدیران فروش  صحبت نمی کنید» (و لابد انتظار تشکر از این قشر زحمتکش! را داشتند)

انگیزه دوم : حدود 20 روز زمان برای دریافت جواب استعلام قیمت خودرو از نمایندگی ایران خودرو اصفهان – عابدی (که الحمد … به لطف وضعیت ایران به جایی رسیده که دیگر مشتری معمولی برایش اهمیتی ندارد) –  صرف شده و البته هنوز جوابی نگرفته ام

 

دو مورد فوق بی اختیار عامل مقایسه سیستم و فرهنگ و دانش و رویه های خودمان شد با رویه های فرنگیها و بقولی از ما برتران  . لذا این بحث را آوردم تا مقایسه ای هم داشته باشیم.

 

بنا بر این بحث Collaborative Planning در این نوشته  (342 KB  و به فرمت pdf) آورده ام . تمام تلاش این تکنولوژی  جهت حصول هرچه بیشتر به » رضایت مشتری و کاهش قیمت محصول « می باشد.

با دیدن آن میتوان آن را با ایران خودرو خودمان مقایسه کرده و یادی از مدیران !!!؟؟؟ فروش هم بکنیم .

با خواندن این نوشته و با این سیستم ماها به نوعی   یک توهم ناشی از X  را تصور میکنیم .

 خوب بهتر است  پائین آمده و از توهم خارج شده و به زمین برگردیم و ایران خودرو را نگاه کنیم (البته شاید زمین هم نه زیر زمین!)

در ایران خودرو  مثال مورد بحث ما وضعیت چگونه است ؟ من شرایط را می گویم خودتان به سیستم لازم برای این کارخانه و زنجیره آن را تصور کنید (البته تصور لازم نیست ؛  به عینه این وضعیت را برای مشتریان این مجموعه میتوان دید) :

 

تولیدات ایران خودرو :

  • – هر قیمتی که تمام شد مهم نیست
  • – هر قیمتی که خواستیم می فروشیم
  • – از یارانه های دولتی استفاده می کنیم
  • – هر موقع آماده شد مهم نیست در شرایط فروش پیش بینی کرده و از خریدار بخت برگشته امضا گرفته ایم
  • – هر موقع خواستیم ارسال میکنیم
  • – مشتری اگر سئوالی داشت پاسخ چنین است «معلوم نیست خودمان با شما تماس می گیریم لطفا تماس نگیرید»
  • – هر کیفیت (ولو مردم بسوزند) مهم نیست
  • – هر ترکیبی از قطعات که داشت مهم نیست

 

 آش کشک خاله است و سر دل ملت. برای رسیدن به خودکفایی  بایستی هر نوع فداکاری را انجام داد ولو به قیمت زنده زنده سوختن داخل خودرو

 

 منابع برای مطالعه بیشتر سایتهای  اوراکل و Sap و سایت ویکی پدیا

 

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: